Home RozwójJak stworzyć skuteczną strategię inbound marketingową?
Jak stworzyć skuteczną strategię inbound marketingową?

Jak stworzyć skuteczną strategię inbound marketingową?

Skuteczna strategia to postawa działań marketingowych, również w przypadku inbound marketingu. Na czym polega ten rodzaj promocji? Jak stworzyć dobrą strategię? Wyjaśniamy!

Inbound marketing – podstawowe informacje

Inbound marketing, z angielskiego oznaczający marketing przychodzący, to koncepcja, w której nie ma miejsca na rzeczy takie jak liczne e-maile promocyjne, które trafiają do kosza bez otwierana, czy rozmowy telefoniczne, które kończą się, zanim marketer zdąży przedstawić ofertę. W tym wypadku nie zależy nam więc na aktywnej reklamie (często odbieranej jako nachalna), ale raczej na tym, by to konsument, poszukujący w Sieci interesujących go informacji, sam do Ciebie „przyszedł”.

Można to osiągnąć poprzez budowę silnej marki, która będzie kojarzona z konkretnymi emocjami i wartościami. W przypadku inbound marketingu bardzo istotne jest kreowanie swojego wizerunku jako eksperta w danej dziedzinie, np. poprzez prowadzenie firmowego bloga, aktywność w mediach społecznościowych czy uczestnictwo w konferencjach branżowych. Tworzone przez Ciebie treści powinny być odpowiedzią na problemy, z którymi może mierzyć się Twój potencjalny klient.

Inbound marketing– tworzenie strategii

Efektywne działania inbound marketingowe powinny opierać się na przygotowanej wcześniej strategii. Co należy w niej uwzględnić?

  • Wybór grupy docelowej – zastanów się do kogo kierujesz swoje produkty i usługi oraz jakich klientów chcesz do siebie przyciągnąć. Kim oni są? Z jakimi problemami się mierzą? W jaki sposób Twoja oferta może im pomóc?
  • Content marketing i social media marketing w centrum – to przede wszystkim na nich powinieneś skoncentrować swoje działania. Przygotuj atrakcyjne treści, odpowiednio dobierz kanały ich publikacji, dobrze zaplanuj harmonogram. Im mniej elementów pozostawisz przypadkowi, tym lepiej.
  • Dane, analiza i optymalizacja – promocja nigdy nie kończy się w momencie „wypuszczenia” treści. Stale monitoruj efekty swoich działań i wprowadzaj optymalizacje na podstawie zgromadzonych danych. To prosta droga do sukcesu!

Chciałbyś dowiedzieć się więcej? Odwiedź blog firmy Adnext, na którym znajdziesz wiele przydatnych porad dotyczących skutecznych działań marketingowych. Sprawdź już teraz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.