Home RozwójJak dotrzeć do klienta i sprzedawać więcej?
Jak dotrzeć do klienta i sprzedawać więcej?

Jak dotrzeć do klienta i sprzedawać więcej?

Artykuł sponsorowany.

“Jak sprzedawać więcej?” To pytanie zadają sobie nierzadko przedsiębiorcy, prowadzący działalność handlową. Nawet wtedy, gdy posiadasz rewelacyjną ofertę i masz świetny jakościowo asortyment, nie zarobisz i nie utrzymasz firmy, jeśli nie pozyskasz klienta. Jak zwiększyć ruch w sklepie? Jak sprawić, że zacznie być znany i chętnie odwiedzany? Na szczęście, obecnie istnieje cała paleta działań marketingowych, wykorzystywanych w celu zwiększania sprzedaży. Warto wiedzieć, jakie są możliwości, pamiętając jednak o tym, by zawsze dostosowywać je do specyfiki branży, w jakiej się działa i klientów, do jakich chce się dotrzeć.

Czy wiesz, kim jest Twój klient?

Być może jesteś zdziwiony tak postawionym pytaniem, ale zadaliśmy je zupełnie celowo! Jeżeli nie znasz swojego klienta, czyli nie wiesz również, gdzie “można go znaleźć”, dotarcie do niego będzie zdecydowanie utrudnione. Warto mieć dokładnie zdefiniowaną personę, czyli idealnego klienta. Wtedy można określić, co i kiedy robi w Internecie, by móc targetować reklamy idealnie do niego. Właśnie… Piszemy tu o reklamach, ponieważ to dzięki nim – o ile są odpowiednio skonfigurowane – najszybciej dotrzesz do potencjalnych klientów. Powinny one jednak funkcjonować równolegle z działaniami organicznymi, które przynoszą efekty po nieco dłuższym czasie.

Jak skutecznie przyciągnąć klientów?

Jakie są najbardziej skuteczne metody dotarcia do klientów? Wymieniliśmy kilka z nich. Mamy nadzieję, że znajdziesz wśród nich sposób, który sprawdzi się i w Twojej działalności.

Google Ads

Google Ads, czyli reklamy w Google i sieci wyszukiwania to wysoce skuteczna metoda pozyskania wartościowego ruchu na stronie www. Jeżeli masz doświadczenie w konfiguracji kampanii Google Ads, z pewnością uzyskasz spektakularne efekty w krótkim czasie. Ogromną zaletą tego systemu reklamowego jest to, że ma się wpływ na wiele jego elementów. Samodzielnie wybierasz frazy kluczowe, tworzysz komunikat, dodajesz grafikę, ustalasz budżet… Istnieje jednak również możliwość skorzystania z narzędzi do automatyzacji, które pozwalają na oszczędność czasu. Nie warto ich jednak stosować, gdy nie ma się doświadczenia w pracy z tym systemem reklamowym, ponieważ mogą prowadzić do “przepalenia” budżetu.

FB Ads oraz IG Ads

Reklamy na portalach społecznościowych takich jak FB czy IG są bardzo skuteczne szczególnie wtedy, gdy Twoja grupa docelowa klientów chętnie z nich korzysta. Podobnie jak Google Ads, i w ich przypadku można wybrać ręczny lub automatyczny sposób konfiguracji. Uprzedzamy jednak od razu, że uruchamianie reklam przy pomocy przycisku “promuj” rzadko kiedy przynosi oczekiwane efekty. Zarówno FB Ads, jak i Instagram Ads pozwalają na bardzo dokładne targetowanie i dają ogrom możliwości. Osoby, które profesjonalnie zajmują się konfiguracją reklam na portalach społecznościowych, potrafią przyciągnąć dzięki nim wartościowy ruch na stronę www i zdecydowanie wpłynąć na sprzedaż.

SEO

SEO to wszelkie działania związane z pozycjonowaniem stron www i dostosowaniem ich do wymogów wyszukiwarek (zwiększeniem ich widoczności). Mimo że – prowadzone w odpowiedni sposób – potrafią być efektywne, na ich rezultaty oczekuje się dłużej niż w przypadku Google Ads. Tworzenie treści “pod SEO” – mimo że wydaje się proste – jest obwarowane szeregiem wytycznych. Dobór fraz kluczowych, umiejętne “wplatanie” ich w teksty, pisanie meta titles i descriptions… Wszystko to potrafi być czaso- i pracochłonne. Warto jednak zainwestować w te działania czas (lub oddelegować je profesjonalistom), ponieważ – prędzej lub później – się to po prostu opłaci!

Influencer marketing

Ostatnią metodą na dotarcie do klientów są działania z zakresu influencer marketingu. Współpraca z influencerami potrafi być bardzo efektywna i w krótkim czasie przynieść gigantyczną sprzedaż. Oczywiście, kluczem do sukcesu jest znalezienia osób do współpracy, których grupa docelowa obserwatorów jest zbieżna z Twoimi potencjalnymi klientami. Ponadto, istotne jest również to, by wybierać influencerów, którzy wyróżniają się wysoką wiarygodnością i zaufaniem swoich odbiorców.

Szukasz wsparcia w dotarciu do klientów? Współpracuj z najlepszymi!

Wszystkie powyższe działania można prowadzić oczywiście samodzielnie. Czasami lepiej jest jednak oddelegować część zadań, by mieć przestrzeń na to, co najważniejsze, czyli np. tworzenie produktów czy tworzenie strategii sprzedaży. Jeżeli szukasz doświadczonej agencji marketingowej do wsparcia w działaniach reklamowych, zachęcamy do kontaktu! Jako KoboSystem z sukcesem wspieramy firmy z różnych branż. Posiadając wieloletnie doświadczenie, jesteśmy w stanie idealnie dostosować działania do Twoich potrzeb. Z przyjemnością przygotujemy dla Ciebie najlepszą ofertę na działania marketingowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.