Home RozwójE-mail marketing od A do Z
E-mail marketing od A do Z

E-mail marketing od A do Z

Prowadzenie działalności gospodarczej to nie tylko zatrudnianie kompetentnych pracowników i wymyślanie ciekawych usług lub produktów. Składają się na nie również takie działania jak chociażby pozyskiwanie klientów poprzez kampanie marketingowe. Jeśli o nich mowa, to najskuteczniejszą metodą reklamowania swojej firmy wydaje się być email marketing, będący już niemalże powszechnością w świecie przedsiębiorczości. W tym artykule postaramy się dokładnie wyjaśnić jak działa ta forma kampanii e-marketingowej.

Mailing marketingowy – na czym polega?

W teorii e-mail marketing jest bardzo prostą formą reklamy. W końcu, jak łatwo się domyśleć, polega on na rozsyłaniu maili z treściami reklamowymi do potencjalnych klientów. Takie maile najczęściej zawierają odnośniki, które po kliknięciu przekierowują zainteresowanego klienta na stronę internetową firmy. Jakie są zalety e-mail marketingu?

Przede wszystkim jest on bardzo tanim, a nierzadko nawet darmowym sposobem na pozyskanie setek nowych klientów. W końcu jedynym co traci się na wysyłaniu maili jest czas, a taka kampania reklamowa bez wątpienia pozwala przedsiębiorcy wiele zyskać. Pokazują to liczne badania specjalistyczne, które udowadniają, że e-mail marketing jest najskuteczniejszą formą reklamy w sieci. W końcu za pomocą poczty elektronicznej nie tylko można dotrzeć do prawie każdego potencjalnego klienta, ale również dokładnie analizować przebieg i skuteczność danej kampanii reklamowej. Przez wzgląd na powyższe zalety niemal każda większa firma stosuje e-mail marketing jako główną formę reklamy.

Pamiętaj, że mailing to nie rozsyłanie spamu

Wiele osób często nie zdaje sobie sprawy z tego jak wiele dzieli e-mail marketing od rozsyłania spamu reklamowego. W końcu w przypadku profesjonalnej kampanii reklamowej wysyła się maile wyłącznie osobom, które wyraziły zgodę na ich otrzymywanie. Spamming tak naprawdę nie tylko jest nieskuteczną metodą reklamy, ale również niszczy opinię publiczną o danej firmie.

Profesjonalne firmy pozyskują zainteresowanych klientów poprzez kupno list adresów osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie maili o danej tematyce. Wykorzystując taką bazę danych można małym kosztem zdobyć całą rzeszę klientów, jednocześnie nie zaśmiecając nikomu skrzynki elektronicznej. Często można spotkać się również z opcją zapisania się do tak zwanego newslettera na stronie internetowej firmy. Jest to świetne uzupełnienie kupionych baz danych, pozwalające na pozyskanie nie tylko jednorazowych, ale również i stałych klientów.

Jak napisać skuteczny mail reklamowy?

Najważniejszą cechą każdego dobrze napisanego maila reklamowego jest krótka i prosta treść. Mass mailing należy traktować podobnie do ulotki, która ma jedynie zachęcić klienta do sprawdzenia oferty firmy. Dobrze jest też zadbać o graficzną stronę maila, dodając do niego chociażby zdjęcia dotyczące oferty, czy zmieniając czcionkę jaką jest napisana reklama. Poza tym, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, najlepiej jest umieścić w mailu link przekierowujący zainteresowane osoby na stronę firmy za pomocą jednego kliknięcia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.