Home ZdrowieCo jeść w depresji?
Co jeść w depresji?

Co jeść w depresji?

Choroba cywilizacyjna, z którą boryka się blisko 10 procent populacji na całym świecie, jednocześnie będą czwartym najpoważniejszym problemem medycznym. Osoba ze zdiagnozowaną depresją powinna nie tylko przyjmować medykamenty i chodzić na terapię. Powinna także zapewnić sobie dostatek niektórych produktów spożywczych, które pomogą zwalczyć jej chorobę.

Depresja dopada osoby w każdym wieku. Częściej niż mężczyźni zapadają na nią kobiety. Wiek dla depresji nie ma znaczenia, już teraz nawet nastolatki zmagają się z tą chorobą. Dbanie o zdrowy styl życia i redukownie złych nawyków żywieniowych pomoże także w utrzymaniu dobrego zdrowia fizycznego.

Produkty, które koniecznie powinny być wprowadzone do codziennego menu osób chorych na depresję należą:

Banany

Zawierają w sobie wysoki poziom serotoniny, która odpowiada za poprawę nastroju. Oprócz tego banany regulują poziom cukru, zapobiegając skokom insuliny, dzięki temu omijają nas wahania nastrojów. Banany są świetne po treningu, ponieważ zawiera w sobie tryptofan wspomagający produkcję neuroprzekaźników.

Jogurt

Żywe kultury bakterii zawartych w jogurcie wzmacniają naszą odporność oraz pozytywnie wpływają na przyswajanie witamin i minerałów.

Słonecznik

Zawarty w ziarnach słonecznika selen wspomaga prawidłowe funkcjonowanie tarczycy i zachowanie biologicznej równowagi. Wysoki poziom selenu zapobiega depresji i łagodzi jej objawy.

Jaja

Mit, że jaja są niezdrowe został już dawno pokonany przez naukowców. Jaja są źródłem białka, wapnia i witaminy B12, odpowiedzialnej za wytwarzanie krwinek czerwonych, energię, działanie metabolizmu, zapobiega miażdżycy oraz naturalnie reguluje poziom złego nastroju.

Borówki

Borówka amerykańska jest bogata w antyoksydanty i witaminy C, E, A, żelazo, potas. Zapobiega chorobom nowotworowym, obniża poziom złego cholesterolu, działa dobroczynnie na układ pokarmowy, a w dodatku chroni przed skutkami stresu, uspokaja układ nerwowy i jest świetna do walki z depresją.

Łosoś

Pełen dobroczynnych kwasów omega-3 chroni przed zawałem serca, chorobą Alzheimera oraz ma wpływ na psychikę. Regularne jedzenie ryb sprawia, że jesteśmy szczęśliwsi i bardziej usatysfakcjonowani z życia.

Fasola

Wyoka zawartość białka, które zawiera aminokwasy, między innymi tryptofan, który jest alternatywnym hormonem szczęścia dla ludzkiego organizmu. Po spożyciu fasoli odnotowano poprawę samopoczucia już po kilku godzinach!

Orzechy włoskie

Są pożywieniem dla mózgu. Bogate w witaminy i kwasy omega-3 i kwas alfa-linolenowy oraz polifenole spożywane codziennie zapobiegają starzeniu się mózgu, obniżają poziom stresu, zmniejszają zły cholesterol i obniżają ciśnienie krwi.

Pomarańcze

Świeżo wyciskany sok z pomarańczy można nazwać syropem na depresję. Zawiera w sobie tyle drogocennych składników, że zakup dobrej sokowirówki zwróci się w zdrowiu i świetnym nastroju. Niedawno japońscy naukowcy odkryli wpływ zapachu pomarańczy na nastrój – zapach ten poprawia samopoczucie i wprowadza nas w błogie odprężenie.

1 thought on “Co jeść w depresji?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.